Jaipur Rehberi

Jaipur, Hindistan’ın en büyük eyaleti Rajaastan’ın başkentidir ve pembe binalarıyla “Pembe Şehir” olarak da anılır. Jaipur’a pembe şehir denmesinin kaynağı eski şehirdeki duvarların tarihinden geliyor. 1876 yılında Galler Prensi Albert’i şehirde ağırlamak için şehrin tamamı, geleneksel olarak ‘hoş geldin’ anlamına gelen pembeye boyatılıyor. (Aslında kremit rengi) Bugün bile Eski Şehir’de pembe yapıları korumak kanunla güvence altına alınmış ve başka renk kullanmak yasaklanmış.

Trenden iner inmez 1. Sınıf trenden turistlerin ineceğini tahmin eden taksi şöförleri inanılmaz bir kavgaya tutuşuyor. Biz daha ne olduğunu anlamadan biri bizi tuktukuna götürüyor. Asıl amacı, yarın için şehir turu yaptırıp para kazanmak.

Ertesi gün günün sonunda tuktuk şöförüyle ilk kez kavga ediyoruz çünkü dün istediğiniz fiyatı verin diyen şöför bizden 1500RP istiyor. Biraz kavgadan sonra 600 RP verip iniyoruz.

Biz Flute Boutique Hotel’de bir gün kalıyoruz. Burayı şiddetle tavsiye ediyorum. Kesinlikle Hindistanda olduğunuzu unutturacak bir otel ve gayet ucuz. Günlük odaya 1500RP yani yaklaşık 56tl ödüyoruz.

Görülmesi Gereken Yerler

Bir günden fazla kalacaksanız avantajlı bilet almanızda yarar var. Amber Fort, Jantar Mantar, Hawa Mahal, Albert Hall Müzesi ve Nahargarh Fort’u kapsayan 2 gün geçerli bilet ve City Palace ve Jaigarh Fort’u kapsayan 1 hafta geçerli bilet 300RP’dir.

1) Amber Fort(Amber Kalesi)

Hindistan’ın en görkemli eserlerinden biri olarak anılıyor. Taj Mahalden sonra görkemini sorgulasam da, mimarisi gerçekten görmeye değer. 36km’ lik uzunluğu ile Çin Seddinden sonra dünyanın ikinci en uzun duvarı burada bulunmaktadır.

jaipur-1

Biz tuktuk ile gelsek de, Hava Mahal’in önünden kalkan 5 numaralı otobüslerle de buraya ulaşabilirsiniz. İçeri giriş için kişi başı 400RP ödemek yerine 200RP öğrenci bileti alıyoruz. Bizden öğrenci kimliği istemediler. 150RP rehber için verebilirsiniz veya aynı fiyata audi guide adı verilen kulaklıklardan kiralayabilirsiniz. İçerisi epey büyük. Geçitler ve merdivenlerle dolu. O yüzden en az 2 saatinizi ayırmanızı öneririm. Su jenaretörü, benim en çok ilgimi çeken şeylerden birisi oldu. Şuanki hali ise yarasalarla dolu.

2) Old town (Eski Şehir)

Şehir duvarı diye anılan kapının etrafındadır. Alışveriş turistlere yönelik olduğu için fiyatlar faiş.

3) Jantar Mantar

Tarihi gözlemevidir. Burası, şehrin kurucusu olan astrom Jai Singh 2 tarafından 1728’de kurulmuş. Hindistandaki en büyük gözlem evi burası.

4) Hawa Mahal(Bal Köpüğü)

Bu eski şehirde bulunan yapı, 1799’da Maharaja Sawai Pratap Singh tarafından, saray kadınları şehri izleyebilsinler diye yapılmış 5 katlı bir binadır. Oradan çok yakın olan City Palace’a yürüyoruz.

5) City Palace

İçinde çeşitli müzeleri barındıran şehir sarayıdır. Girişi 300RP. Biz girmeye gerek bulmuyoruz.

6) Galta Man/ Galwh Bagh(Maymun Tapınağı) ve Surya Man/ Suriya Mandir (Güneş Tapınağı)

Şehir merkezinden uzakta diye biz gitmeyi tercih etmiyoruz.

7) Jal Mahal (Su Sarayı)

Man Sagar gölünün ortasına kurulmuş, Rujput mimarisine sahip bir yapıdır. İçeri botlarla geçebilirsiniz. 18 mayısta ise ücretsiz girebilirsiniz. Biz karşıdan izlemeyi tercih ettik.

Jaipur gerçekten alışveriş şehri. Burda Yeni Delhiden alabilceğiniz herşeyi 1/4 fiyatına alabilirsiniz. 300RP’e ayakkabı, 200 RP’e hint el işlemesi bluzleri kaçırmıyorum ben de.

Akşam geceyarısı trenimizi beklerken pembe şehre çok yakın bir turistik restoranda yemek yedikten sonra, tuktuk şöförümüzün yoğun ısrarıyla Peacock rooftop restoranta geliyoruz. Nerde olduğumu unutuyorum. Burası Hindistan olamaz! Muhteşem bir yer.

Pearl palace otelinin üst katı. Hemen araştırıyorum kalmak için de ideal bir yer. Akşam yolculuğumuz biraz tedirgin geçiyor. Upper class biletimiz, yataklı vagonda. 6 saat sonra Dew Delhideyiz. Yataklı vagon; ranza şeklinde hazırlanmış, 2 battaniye ve temiz çarşaf verilen bir vagon. Tren saatinize göre yemek de dağıtılabiliyor.

Ertesi gün Mahatma Gandi havaalanını terkederken arkadaşımla şakalaşıyoruz. Hoşçakal Hindistan! En kısa zamanda (Bizim için en yakın zaman 20 yıl sonrası) görüşmek üzere:)

Evden Uzakta’yı Facebook, Instagram ve Youtube hesaplarından takip edebilirsiniz.